Valtra dubultās degvielas traktori – Dabiska izvēle

Valtra dubultās degvielas traktori

Valtra dubultās degvielas traktori nodrošina praktisku veidu kā samazināt siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas lauksaimniecības un pašvaldību pakalpojumos, aizstājot dīzeļdegvielu ar dabai draudzīgāko dabasgāzi.

Valtra dubultās degvielas traktoros var tikt izmantota dabasgāze vai uzlabota transportā izmantojama biogāze un dīzeļdegviela. Valtra dubultās degvielas traktoros standarta AGCO Power dīzeļdegvielas dzinējs ir pārveidots, lai izmantotu divu veidu degvielu. Lielākā daļa (līdz 83%) no enerģijas saražo no dabasgāzes metāna vai uzlabotās biogāzes, bet mazākā daļa no dīzeļdegvielas, lai aizdedzinātu gāzes-gaisa maisījumu dīzeļdzinējā.

Valtra Duel Fuel ir pieejams Valtra N sērijas HiTech un HiTech 5 modeļos N103.4, N113 un N123.

Dubultās degvielas ieguvumi un vērtības

  • Ērts un praktisks veids kā izmantot atjaunojamo enerģiju
  • Neietekmē veiktspēju, darbību, drošību un komfortu salīdzinot ar dīzeļdegvielas traktoru
  • Augstāka darbības ekonomija salīdzinot ar dīzeļdegvielas traktoru
  • Dubultās degvielas risinājums ir atbilstošs drošības un satiksmes noteikumiem, kā arī noteiktajiem emisijas līmeņiem
  • Mudina un veicina izstrādāt alternatīvās degvielas izmantošanas tiesību aktus, nosacījumus un infrastruktūru.
  • Augsts potenciāls būtiski samazināt fosilās degvielas patēriņu.

Nav ietekmes uz jaudu

Valtra dubultās degvielas traktoru izmantošana un darbība neatšķiras no standarta dīzeļa traktora. Dubultdegvielas dzinējos gāze tiek aizdedzināta iesmidzinot nelielu daudzumu dīzeļdegvielas.

Precīzai un efektīvai degvielas iesmidzināšanai ieplūdes kolektorā ir integrēts elektronisks gāzes iesmidzinātājs un gāzes common rail, kas darbojas paralēli standarta dīzeļdegvielas iesmidzināšanai. Lai sasniegtu noteikto dīzeļdegvielas un gāzes radīto emisijas līmeni, katram traktora modelim atsevišķi tiek pielāgota sistēma (ieskaitot katalītisko oksidāciju). Dīzeļdegvielas un dubultās degvielas dzinēja darbības un emisiju samazināšanas sistēmas tiek apvienotas ar vienotu kontroles sistēmu ar elektronisko vadības bloku abu veidu degvielām, kā arī tā ir saistīta ar traktora kontroles sistēmu.

Gāzes tvertnes ir izgatavotas no izturīga kompozītmateriāla un tās atrodas zemāk par kabīnes grīdas līmeni, neietekmējot smaguma centru un netraucējot redzamību, klīrensu vai tādu agregātu darbību kā priekšējais iekrāvējs. Tvertnes ietilpība ir 192 litri un maksimālais iepildīšanas spiediens 200 bāri. Pamata tvertnes ietilpība ļauj strādāt aptuveni četras stundas, bet ir iespējams uzstādīt papildus tvertnes, lai dzinējs, izbeidzoties gāzei un automātiski pārslēdzoties, varētu darboties tikai ar dīzeļdegvielu.

N103.4 HiTech Dīzeļdegviela Dubultās degvielas
Jūgvārpstas jauda kW/apgr./min. 69 / 2000 69 / 2000
Jūgvārpstas jauda hp/ apgr./min. 94 / 2000 94 / 2000
Griezes moments Nm/ apgr./min. 460 / 1500 480 / 1400
attiecība %
Dīzeļdegviela / Gāze
100 / 0 17 / 83

Attīstība un testēšana gadu gaitā

Valtra ir nodarbojusies ar dubultās degvielas un biogāzes tehnoloģiju attīstību jau vairākus gadus. Šeit daži attīstības “pamatakmeņi”.

2008

  • Dubultās degvielas traktoru attīstības sākums

2009

  • Pirmais eksperimentālais traktora modelis N101 tiek izmantots testos dažādās darba vidēs

2010

  • Publikai tiek atklāts N101dubultās degvielas traktors Borgeby Fältdager šovā, Zviedrijā

2011

  • Eksperimentālais modelis T133 HiTech tiek prezentēts Agritechnica (lielākā Eiropas lauksaimniecības izstāde Hanoverē, Vācijā)

2012

  • Turpinās N101 testēšana Zviedrijā

2013

  • Sākas ierobežotas sērijas ražošana
  • Valtra un Zviedrijas Lauksaimniecības Ministrija prezentē MEKA zinātnisko projektu
  • Biogāzes traktori turpina piesaistīt sabiedrības uzmanību, virknē nozīmīgu pasākumu

2014

  • Turpinās N103.4,  N113 un N123 modeļu ražošana

Tehniskās detaļas

Dīzeļdegvielas sistēma: oriģinālā common rail iesmidzināšana

Gāzes sistēma: trīs gāzes cilindri, izgatavoti no kompozītmateriāla, max. spiediens 200 bar, katra tilpums 64 litri, kopējais tilpums 192 litri (vienāds ar 35 litriem dīzeļdegvielas)

Augstspiediena ķēde ar četriem elektromagnētiskiem un manuāliem vārstiem, kas automātiski aizveras, kad dzinējs apstājas, manometers,NGV-1 savienotājs gāzes uzpildīšanai, elektromagnētiska vārstu bloķēšana

Zema spiediena ķēde ar spiediena regulatoru, kas to samazina līdz 3,5 bar, filtrs un common rail gāzes iesmidzinātājs katrā cilindrā

Gāzes sistēmas komponenšu uzstādīšana ir veikta saskaņā ar Eiropas transportlīdzekļu noteikumiem ECE R110 un R115.

Elektroniskā kontroles iekārta optimizē gāzes daudzumu atkarībā no jaudas prasībām un braukšanas apstākļiem

Izplūdes sistēma ir aprīkota ar Ecocat katalizatoru, lai novērstu ogļūdeņražu un metāna rašanos.

Gāzes kvalitāte: Valtra dubultās degvielas sistēma ir pielāgota satiksmes kvalitātes dabasgāzes un uzlabotas biogāzes (kas ir līdzvērtīga iepriekšminētajai dabasgāzei) lietošanai. Šī sistēma ļauj izmantot vienu no degvielām otras aizstāšanai, kā arī izmantot to sajaukumu. Metāna saturs satiksmes kvalitātes dabas gāzē ir aptuveni 95% (+/- 2%). Tādējādi sasniedzot standarta dīzeļdegvielas prasības homologācijās un apstiprinājumu noteikumos.

Spied šeit lai iegūtu informāciju par N Sērijas N103.4, N113un N123 modeļu pamata aprīkojumu

Piezīme


Traktors atbilst nacionālā tipa apstiprinājumam un Valtra servisa atbalstam. Atkarībā no katras valsts likumdošanas, dubultās degvielas traktoru reģistrācijai var būt nepieciešama speciāla atļauja, jo vispārējie homologācijas noteikumi dubultās degvielas transportlīdzekļiem vēl nav pieņemti.

Atpakaļ uz augšu